Stäng
RSS 2.0

17 augusti / Free Fallin'

 
 
 
 
 
 



Och jag har förstått att det är mig Du sjunger om, Mayer. 'Free fallin' - Min f.d brännas fall från ansiktet, ned mot golvet för att bli ett med avlopped. Förvånad blickar jag mot
 den bleknande damen i spegeln, jag? Ha. Dagarna springer, liksom solbrännan, ifrån mig och det är redan en vecka sedan jag låg utlagen i en solstol efter femton minuters sittandes sömn, efter en störtskön natt i Napa. Man kan nog inse hur galet livet är om man tar sig tid att fundera. Hur galet det är, hur det kan vända, hur man själv kan göra val, forma? Jag undrar hur jag vill ha dig. Något jag inte kan se när jag möter din blick, något inte ens Mayer kan få mig att förstå? Skriv något mer för mig. 'Något att tolka till sin ära' . 

Och jag skall tänka på i vinter, när vi låg där på marken, blickade mot himlen. När din sköna stämma ljöd, när jag kände livets bästa sidor. Precis då var jag där, där som jag så sällan är. Nu, här, då? Jag vill ha dig igen. Så ta mig på nytt. Kanske inte med storm, men med något som liknar utan att eftersträva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback