Stäng
RSS 2.0

17 april / Utdrag ur "vänner-boken?"

Kanske kan man läsa min blogg dag ut och dag in, men ändå inte veta speciellt mycket om mig. Det där "idag gjorde jag si och så" är absolut inte mitt sätt att skriva, inte heller vad jag vill läsa hos andra. Dock valde jag att ikväll kopiera denna ifrån Hanna Friberg; En rad fakta om mig själv. Lite nostalgisk, som när man som liten fyllde i alla dessa "Vänner-böcker" med svar på frågor om än själv? Ungefär. Så "Hej & Välkomna" - Detta är jag;

1. Hur gammal är du?
Jag är 21 år gammal - och just "gammal" känns relevant? Nu går det bara utför, ha.

2. Hur gammal känner du dig?
Överlag som 21, kanske något äldre i vissa fall då jag är väldigt ambitiös och ansvarstagande. Ibland kan jag dock känna mig som en tonåring och om jag är nedstämd som fem, ha!

3. Vad har du gjort i dag?
Idag har jag jobbat, kört ett benpass, städat och fixat inför morgondagens bjudning, lagat middag och duschat hela två gånger.

4. Vilken film såg du senast?
Jag kollar väldigt sällan på film och minns inte riktigt, men jag har en vag aning om att det var en del av Harry Potter och Dödsrelikerna part 1 då den visades på tv förra helgen.

5. Vem ringde dig senast?
Min fina mamma i ett "Hej Ida, det är mamma" som vanligt. Som om jag inte skulle se på displayen vem som ringer...

6. Är du besatt av någonting?
Skulle vilja svara ett rungande nej men kanske vore det en ren lögn då saker som; kläder, instagram och nötsmör gnager lite i bakhuvudet.

 7. Är du rädd för blod?
Nej, jag tror inte att blod i sig kommer hoppa upp och klappa till mig, men allvarliga skador; absolut!

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Vårt kök; Eftersom jag äter middag just nu ser det ut som kriget...

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu).
Nej, faktiskt inte. Var bara sex år då 1900-tal blev till 2000. Men Olof Palme och Göran Pärsson. 

 10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Haha nej, då hade jag ju givitvis skrivit minst fem stycken för att inte låta lite dum.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Just nu vitt, svart och beige. Mycket vita nyheter;



12. Vad har du för storlek i kläder?
Överlag XS/34 men några small smyger sig in här och där beroende på hur plagget i sig är i storlek.

13. Vilken är din favorithögtid?
Måste nog medge att det är just julen, trots att vinterhalvåret i sig inte ligger mig speciellt varmt om hjärtat. Men julen med advet, bakverk, mys och umgänge älskar jag.

14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Jag skulle gärna befinna mig i en varmare och soligare del så säkerligen någon kuststad vid medelhavet eller USA?

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Egentligen känner jag inte till någon sådan plats men just staden Bodrum i Turkiet var ingen hit jämfört med andra resemål.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Den vill jag tillbringa frisk, stark och pigg tillsammans med min man. Förhoppningsvis har vi både barn och barnbarn att ägna mängder av tid till, också resa mycket under vinterhalvåret. Umgås med vänner, leva livet och vara tillfreds med tillvaron.

17. Vad lyssnar du på just nu?
Det ljuva ljudet ifrån diskmaskinen och okej, min familj som pratar.

18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej, inte än (peppar peppar!)

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Kvarg, proteinpulver, havregryn, nötsmör och röd paprika – älskar paprika.

20. Vem är din favoritkändis?
Jag har egentligen ingen favorit. Tycker dock att det är beundransvärt med de människor som går sin egen väg, tror på sig själva och kämpar sig fram till sina mål i livet. Dessa är människor jag inspireras av och det behöver inte nödvändigtvis vara en "kändis".

21. Vad är du på för humör just nu?
Jag är på superglatt humör. Lite trött, men glad och tillfreds.

22. Vilka världsdelar har du varit i?
Endast Europa.

23. Snarkar du?
Inte alls, andas till och med helt ljudlöst. En dröm att sova med, med andra ord? Ha.

24. Vilka yrken har du provat på?
Enbart arbetat som försäljare på JC butiken och i matbutik än, men det har gett mig goda erfarenheter på många plan hittils. Har även praoat på diverse platser under skoltiden samt drivit ett UF-företag och arbetat med fadderföretag. Inget direkt yrke, men bra erfarenheter av arbetslivet i sig.

25. Hur går du helst klädd?
Helst; Bikini, barfota och osminkad i utlandet, men för att vara realist; I ett par snygga, tajta byxor, klackar och en enkel, stilren topp (ej i bomull!) med några guldiga accessoarer.


26. Vilket stjärntecken är du född i?
Jag är vädur. Vet inte riktigt vad de säger om dessa? Men jag läser gärna horoskop och tror bestämt att dessa stämmer.

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Nötter i alla former och allt som smakar choklad.

 

28. Vad sa du senast?
Jag märkte ord när mamma pratade. Inte okej...

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Roligast? Affärsjuridik och rättskunskap - hur kul som helst.

30. Vad har du på dig just nu?
Trosor, strumpor, svarta tränings-tights och en svart topp.

31. Vilken är din favoritaffär?
I Sverige är det definitivt Zara och i övrigt tycker jag mycket om Mango.

32. När vaknade du i dag?
Vid 06.30 av min pojkväns klocka...

33. Vad har du i dina fickor?
I byxorna har jag ingenting, i övrigt brukar jag ha en mängd saker. I jackfickan har jag nog både nycklar, läppstift, gymkort och lite pengar.

34. Vad köpte du senast?
Ett par vita, vida byxor i linne. Superfina!

35. Hur många gånger har du flyttat?
En enda gång hittils, men säkerligen fler om jag får frågan om ett par år.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
ÅH. Vart är denna öde Ö egentligen? Är det varmt? Är jag ensam?
Skulle ta med mig en överlevnadsexpert, en kniv och något att destillera vatten med.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgonmänniska, utan tvekan. Jag älskar att gå upp skapligt och få ut någonting av dagen innan den springer förbi. Jag är absolut mer produktiv på förmiddagarna och slocknar ofta i soffan på kvällen.

38. Senaste filmen du såg på bio?
Hm, Catching fire?

39. Har du blivit sydd någon gång?
Ja, i magen och två gånger i munnen.

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Ja faktiskt. Ett flertal gånger i pool men inte i sjö eller hav, vad jag minns. Kanske något att tillägga på den där listan "100 saker innan Du dör" ?

41. Vad åt du till frukost?
Jag åt en tallrik havregrynsgröt med proteinpulver, kakao, nötsmör, keso, linfrön, blåbär, ägg, några riskakor och ännu lite mer nötsmör på dessa, en banan, lite gojibär och mjölk. Drack lite te också.

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Då var jag 11 år gammal. Gick i femte klass och tyckte att livet var allmänt roligt och kravlöst.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej, överstiger sällan hastigheter faktiskt.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min familj, dem är helt fantastiska.

45. Var lägger du din mobiltelefon när du sover?
På nattduksbordet, ikopplad i laddaren och med ljudlöst på. 

46. Vad var det sista du åt?
Nötsmör... 

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Just nu, ingenting alls.

48. Är du blyg?
Nej, det skulle jag absolut inte säga att jag är. Är enligt mig, väldigt utåtrikad, social och framåt. Har lätt för att prata med nya människor och tycker att det är kul!

49. När flög du senast?
För några veckor sedan, till och från London.

50. Har du någon tatuering?
Nej det har jag inte och kommer troligtvis heller aldrig att skaffa. Det tilltalar mig inte på något vis och jag ser tyvärr inget fint med det. Klyschiga texter här och där är jag inte mycket för.

51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej, tack och lov inte.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Ja, det har jag nog. Inget specifikt som jag just nu kommer på, men är försiktig när det gäller att dela med mig av saker om mig själv som jag inte vill att andra skall sprida.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Helt klart högintensiv träning. Tabata är min favorit, då i form av styrkeövningar med ben/rumpa i fokus.

54. Har du några husdjur?
Nej, inte i nuläget. Hade ett marsvin när jag var yngre. Utöver detta är jag inte någon djurmänniska alls. Kommer nog aldrig att skaffa ett husdjur då jag anser att man verkligen måste lägga ner sin själ i dessa vilket jag inte anser mig ha tid till.

55. Vill du gifta dig?
Ja, det vill jag absolut. Vill återuppleva känslan jag hade vid balen, på en ännu högre nivå och även vara någons fru. Det är också väldigt smidigt juridiskt sett (ha - sa ju att jag älskar rättskunskap & affärsjuridik!)

 

56. Var växte du upp?
I den stad jag idag lever i.

57. Har du någon gång ringt polisen?
Nej, det har jag som tur är aldrig behövt.

58. Vilka är dina största svagheter?
Att jag tror att mitt dygn har cirkus fyrtio timmar och ofta planerar därefter...
Även att jag är väldigt godtrogen gentemot andra och ofta lägger ner min själ i människor som inte gör detsamma för mig.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Räknas Älskling ifrån mamma, pappa och min man? Ha. Nej, jag har varken haft eller har något.

60. Vad ska du göra imorgon?
Imorgon skall jag jobba, träffa en bästis, ha kalas och kvällsmysa framför tv:n.

61. Vad har du in din väska?
En mängd saker inför morgondagens pass på jobbet.

62. Vad shoppar du helst?
Kläder och skor, helt klart. Främst kläder.

63. Favoritdesigner/märke?
Jag har ingen direkt favorit då jag sällan köper märkeskläder.

64. Bästa plagg/accessoar i garderoben?
Oj vad svårt! Har inget direkt. Har många vår nyheter som inte fått chansen att visa mig framfötterna än.

65. Vilken är din favoritparfym?
Min nya "Born in paradise" ifrån Escada lukar fantastiskt. Utöver denna är min favorit parfym all times "One million" vilken jag köpte till pappa för två år sedan. Det är alltså en parfym för män, och det luktar helt underbart.

66. String, boxer eller vanliga trosor?
Cheeky sexy panties ifrån VS. Utöver dessa; Hotpants i all ära.

67. Vad sover du i?
Sängen? He. Och okej, iklädd trosor.

68. Går du på någon diet?
Nej det gör jag inte. Jag tror inte på dieter, bortsett från de som tävlar eller är extrem fall av över- eller undervikt. Jag tror på det där väldigt konstiga konceptet; Ät regelbundet & rent, rör på dig. Creepy?

69. Nämn tre maträtter du äter ofta?
Oj, äter väldigt olika och rör ihop vad som faller mig in – inga specifika rätter eller recept. Däremot inkluderar mina luncher ofta kött ifrån kyckling eller fisk. Smidigt att laga i ugnen och slippa hålla koll på!

70. Vad dricker du till vardags?
Vatten, te och celsius.

71. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst?
Rosévin och söta drinkar.

 

72. Lugn hemmakväll eller party all night long?
Både och beroende på humör och sällskap. Ikväll; hemmakväll!

73. Tycker du om att fika?
Ja? Känns lite som att fråga ”tycker du om mat”? Helt odefinierat, men givetvis.

74. Vilka tidningar brukar du läsa?
Köper sällan tidningar, men läser gärna Veckorevyn och inspireras gärna av Elle.

75. Favoritprogram på TV?
Tittar inte så mycket på TV men följer just nu ”Top Model Sverige” och ”Biggest Looser; tro hopp och kärlek”.

77. Hur skulle du beskriva ditt hem?
Hemtrevligt, tryggt, rent och ganska alldagligt.

78. Pedant eller slarver?
Varken eller och både och? Absolut inte pedant men tycker om när det är rent och iordning. Dock kan det slarvas emellanåt, men sällan i mitt rum.

79. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort?
Nix. Jag är en te-drickare av rang och också beroende av Celsius som är fantastisk gott.

80. Tråkigaste hushållssysslan?
DISKA. Skulle kunna skriva en novell om hur mycket jag avskyr att diska.

81. Hur ofta städar du?
Ska jag vara helt ärlig har jag inget system i detta, än. Jag städar när det behövs och plockar iordning efter mig varje dag.

82. Leva nu, längta eller minnas?
Jag tror på en kombination av allihopa. Att försöka leva i nuet och glädjas åt det samtidigt som man är tacksam över vad man upplevt och blickar framåt för att utvecklas och sträva emot saker att uppnå.

83. Något du aldrig skulle klä dig i?
Oj vad svårt. Handlar nog mest om vad jag inte skulle ha vid ett specifikt tillfälle. Som träningskläder när jag är bortbjuden, vit klänning på bröllop eller korta shorts på en begravning. Jag tycker dock att flisjacka är otroligt fult. Det gör lite ont i mig när någon bär det till affären. SÅ-himla-fult!

84. Vad skulle du vilja ha mer tid till?
Jag skulle vilja ha mer tid till allting! Speciellt för mina vänner, min familj och min pojkvän.

85. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi?
Tränar, lyssnar på en podcast eller bara är.

86. Drömresemål?
Jag kan inte säga att det är en dröm då det känns väldigt realistiskt men att besöka olika delar av USA lockar mig just nu.

87. Vilket är ditt drömyrke?
Jag har verkligen ingen aning. Något som utmanar mig, utvecklar mig och som man behöver kompetens till, på riktigt.

88. Framtidsdrömmar?
Ett lyckligt, friskt liv tillsammans med min familj. Framgångsrik i jobbet, lyckas med det jag vill. Att kunna spendera tid och pengar på resor och ha friheten att göra det man vill.

89. Vilket blir ditt nästa köp?
Blommor till mamma på lördag.

90. Hur kommer du spendera semestern?
Jag har tagit två veckors ledigt denna sommar, två veckor vilka just nu är helt oplanerade. Troligtvis tänker jag spendera just de veckorna på en strand vid Medelhavet. Utöver detta skall jag försöka ta vara på lediga dagar i veckorna och göra det bästa av dem tillsammans med nära och kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback