Stäng
RSS 2.0

24 september / Bloppis ?








" - Vi måste njuta, sa jag, och han kikade förbryllat på mig, oförmögen att förstå mig, samtidigt som han ifrågasatte mig i ett frågande "men det gör vi väl?". Jag stampade till lite extra med foten, som om det skulle räcka som förklaring? Som ett barn. Lade sedan huvudet på sned, samlad, och svarade slutligen i ett bestämt; "Men vi måste njuta mer". 

Det är så svårt att njuta tillräckligt, leva nu och förstå hur bra man det, när man har det? Ja ni förstår. Kanske lika svårt som att hinna fota kläder innan klockan 13 jobb, lika svårt som att steka köttbullar när inte spisen är på (ja, det hände mig ikväll - understryker att NÅGON stängt av den utan mitt medgivande under tiden JAG lagade mat)? Ha. Idag var tanken att jag skulle tagit tid till att fota kläder till en eventuell bloppis, något jag behöver göra i dagsljus för bästa resultat. Detta var dock väl optimisktiskt och därmed säger jag nu; imorgon. Skall åtminstone försöka hinna fota det innan jobbet samt få upp det till kvällen. Dock kan jag inte fota allt och att välja vilka bitar som är "gobitarna" är svårt för mig att bedöma då 'smaken är som baken?' . Stor, liten, mjuk, rund, fast, sexig? Okej, syftade på ett klyshigt och ack så fånigt "delad". Vi ses.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback