Stäng
RSS 2.0

22 september / Viktigt meddelande?





 



' "Cabin crue, take your seats for landning please" säger herr pilot i sin typiska ton och jag ryser i vanlig ordning i något slags välbehag, trots att svensk mark inte lockar mig alls, trots att hjärtat stannar vid tanken på höstrusk och vardagssysslor..'

Vi nådde svensk mark inför helgen och därmed bjuder jag på lite utland i form av rätt kass kvalité ifrån den såkallade "strandkameran" dvs inte systemkameran då min man har beslag på den eftersom den till hans stora 'förtjusning' icke platsade i mina väskor á la övervikt 2.0 & då jag ägnat hela helgen för att beta av tid med bästis efter bätis, ikväll i form av pizzamys med min fru. Därmed får ni lite strand & svett i väntan på något som skulle kunna lika ännu mer strand och svett men också de där påklädda kvällsbilderna aka outfits. Och på tal om outfits; Tog idag tummen ur röven, skärpte till mig och tog mig i kragen, ja, alla de där ordspråken på en och samma gång och rensade ut mer än 90 plagg (sneak på instagram; idaacarleborn) samt höstjackor, skidställ, massa par skor och även väskor ur garderoben för att märka med små prislappar, galja, hänga och nu? Ja, vad nu? Plaggen är i alla former och till olika årstider, dvs både kjolar, shorts och massa par jeans. Det är höga smala chinos, glansiga byxor med dragkedjor nedtill. Det är alldeles för mycket oanvända plagg med prislappen kvar, oanvända plagg utan prislapp. Jeans som man vägrat inse var i fel strl vid inköp när ens egen inte fanns i butik och som därmed inhandlades helt i onödan, däribland de där älskade Higher (mörkblå) ifrån Bikbok som köptes, användes cirkus 2ggr och insågs vara fel strl. Det är klänningar som förblivit hängandes, rädd att lämna tillbaka, feg att göra sig av med. Det är tunikor i olika färg och form, för höst, vinter, vår, sommar. Partytopar, sötare blusar, linnen, sommarklänningar, andra klänningar, byxdressar. Skinn och kappa. Höstigt stickat, heels, platta skor och converse som inhandlats "för att man skulle" men utan att sedan bli använda. Ja, listan kan göras lång och att räkna upp cirka hundratalet plagg känns både långdraget och värdelöst. Så vad tar jag mig till? Tradera, blocket, bloppis? Kom hit? Finns det någon därute som är intresserad, som har strl XS eller S (även lite större i vissa)/34 eller 36 i strl, som har 24, 25 eller 26 i byxor eller kanske 37 eller 38 i skor och är intresserad? Maila, kommentera, instagrama, facebooka - ja hör av er? He. Skulle bli så glad över att få sälja av dessa plagg som inte gör någon nytta i mina ägor längre. Kan givetvis inte fota plagg för plagg då det är en mängd, men kan, när systemkameran kommer hit imorgon fota några gobitar och publicera här, om någon är sugen? 

Dessutom har jag rensat ut massa bhar som jag gärna skulle vilja skänka bort. Så, är du sugen på lite söta sptsar, busiers och bhar och råkar ha tuttar i min strl, hojta till; de skräpar ändå bara här till ingen nytta. Och där sätter jag punkt? Med en salig blandning, en kombination av värme, svett och spetsprat - bustiers, naken hy och vackra vyer? Dirty shit. Mjae, inte alls om man inte är villig att överdriva, misstolka och utesluta detaljer, vilket jag mer än gärna alltid gör för en extra touch, spänning? Ja, dirty shit. Adiós!
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag tycker verkligen du ska göra en bloppis! Att du lägger ut kläderna här på bloggen.

Svar: Vad kul att du tycker det! Skall försöka hinna fota lite och publicera imorgon förmiddag :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-09-23 @ 08:56:08
Postat av: Anonym

Är sugen på någon/några bustiers (gärna i spets) om du har till övers! Mejla mig gärna på [email protected] :)

Svar: Absolut, vad kul! Har mailat dig nu :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-09-23 @ 20:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback