Stäng
RSS 2.0

15 september / Ren njutning;



Dagarna springer iväg och semestern lider nätt och jämt mot sitt slut, känns det som. Fem dagar kvar, ynka fem dagar av "hur man gör absolut ingenting men ändå njuter maximalt". Ha! Jag tror att detta är enda gången om året då jag faktiskt lyckas med detta faktum; att göra absolut ingenting samt att slappna av och njuta av det. På hemmaplan finns det alltid saker att ta tag i, saker man kan eller borde göra då man inte arbetar, fixar & donar, umgås med någon eller är på väg någonstans. Alltid? Åtminstone i min värld. Rastlöshet är egenskap jag upptäckt hos mig själv sedan jag slutade gymnasiet. Innan visste jag inte att den existerade. Nu vet jag och då med råge. Så, dessa sista fem dagar tänker jag ägna åt solstolen & glass, havet och hoppande i vågorna. Poolhäng och drinkar, podcasts & all-inclusive. Bokläsande och kvällsstrosande på stan. Balkonghäng inpå natten och kyssar i morgonsolen. Totalt avslappnad och uppladdad för höst? Åtminstone det förstnämnda. Har kommit med lite idéer för kommande ting i bloggen under dessa dagar av slappande. Får se hur det utvecklas. På hemmaplan! Tills dess; ett stycke bilder à la iPhone 5. "För att något är bättre än ingenting alls?" En fras som lämnar en djup eftertänksamhet och ett 'kanske inte' någonstans djupt inom henne.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback