Stäng
RSS 2.0

20 oktober / 'Vi skall aldrig mer vara ett' .


Helgen; butiksspatserande, plaggjakt, fikamys. Hämtmat, tändaljus, soffmys, karamellkungen, kärlek, vila, friskna till, choklad. Att vara och inte vara, lite så. Ha! Imorgon tänkte jag införskaffa höstens, enligt mig, topp tre, fota en outfit för er samt komma ihåg kameran till fittingen. Det skulle väl vara något? Det vill jag tro.

Slängde även ett öga på min tjusiga balklänning, stönade av åtrå och suckade djupt av förbryllelse. "Vi skall aldrig mer vara ett". Ändå nekade jag en spekulant och frågande blickar möter min? Jag vill kunna ta fram den om tio år och svära över att jag inte längre kommer i den? Visa mina barn och drömma tillbaka? Ha ett överblivet rum i kommande hus där den kan hänga på en docka, som prydnad, som för att påminna om den där dagen? Den där dagen som efterlämnade en lyckans berusning i veckor. Kanske det. Och till er som skall dansa nästa år; Ut och leta, boka frisör, naglar, make (om ni ska) - det är inte förtidigt alls. Och att förvränga ett uttryck som 'fint folk kommer alltid sent' till 'fint folk är alltid ute i dålig tid' är nog rätt dumt. 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Snygg outfit! Gillar din blogg :)

Svar: Tack så mycket :) Vad söt du är!
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-13 @ 14:53:27
URL: http://sofiebacklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback