Stäng
RSS 2.0

15 oktober / Läsarfråga;

Fick för ett tag sedan en fråga av en läsare där denna ville ha tips på festoutfits som alltid fungerar, då gärna till ett par svarta byxor. Ovan är ett gäng typer av toppar jag anser "alltid fungera" samt som fungerar i många olika kombinationer, vilket gör att man slipper köpa nytt stup i kvarten. 

Det jag tycker att man främst skall satsa på är en modell som man känner sig bekväm i, samt som framhäver det bästa hos än själv. Då koncentrerar man sig på att ha kul och strålar i sig själv vilket är det vackraste man kan göra enligt mig. Skall man ha något som sedan alltid funderar anser jag att en stilfull topp i något fint material, men som är enkelt i sig, är värt att satsa på och till detta variera accessoarerna istället. Ex. Den svarta peplumtoppen ovan till ett par svarta byxor (gärna kotade), ett par klackar och en enkel clutch tillsammans med ett halsband/armband eller större örhängen samt att ex fokusera på håret i en frisyr du inte har till vardags (lockligt blir plattat, plattat blir lockigt, utsläppt blir uppsatt?). Måla dina annars ljusa läppar i en starkare färg, låt naglarna fixas till lite extra etc och Du kan inte vara fel? Enkelt och snyggt och du lyser snarare än att plagget du är osäker på tar över helt. Dessutom är dessa plagg som "alltid fungerar" användbara både till vardags och fest, enkla att styla om samt passar till både shorts, kjol, byxor och jeans. Värt att lägga en extra krona på? 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va fina toppar! Skulle du inte kunna berätta var du hittat dem? :)

Svar: Visst är dem! Jag har tyvärr gjort kollaget på polyvore & därmed inte tagit topparna från dess hemsidor. Därmed vet jag tyvärr inte vad de kommer ifrån (står dock på PV, men kollade ej) :) Svarta toppen med tunna axelband på nedre raden är dock ifrån H&M och finns i liknande stuk på ex Zara och Top shop. För att hitta de andra/liknande skulle jag kolla in just de butikerna (eller webshopparna) samt exempelvis Asos, Nelly och Sheinside :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-10-15 @ 21:04:06
Postat av: Anonym

Topparna längst ner ? :) var är dom ifrån? :)

Svar: Tyvärr vet jag inte, bortsett från toppen med tunna axelband som är ifrån H&M :) Men för toppar i samma stil skulle jag (som jag skrev nedan) kolla in Zara, H&M, Nelly, Asos, Top shop och Sheinside tex :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-10-15 @ 21:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback