Stäng
RSS 2.0

3 november / Dags att ta farväl?

 
Jag kanske borde ge upp denna blogg, avsluta det som egentligen varit avslutat länge? 
Egentligen finns det så mycket jag vill skriva, säga, dela men det faktum att bloggen just blir en bråkdel av mig gör mig osäker då det inte går upp för alla..Väljer jag att publicera när jag shoppar ser det ut som jag enbart är ytlig och bryr mig om just kläder. Publicerar jag istället frukost säger någon "Du äter alltid nyttigt" även om de andra måltiderna inte visas alls?! Öh. Väljer jag novelliknande storys verkar jag kanske lite små knasig vilket iförsig stämmer ganska bra - he, och skriver jag bara på i all hast kan andra inte läsa mellan raderna och förstå min ironi. Jag vet inte riktigt vad jag vill dela, bara att jag inte är den där "idag gjorde jag det, sedan åkte jag dit damen" som publicerar tråkiga (enligt min åsikt) dagbokstexter. Jag älskar att skriva; ironiskt, knasigt, galet. Jag älskar att fota; outfits men mat då jag själv inte är iordning. Jag älskar allt som har med kläder att göra; även diskussionsämnen som jag anser beröra åtminstone mig - allt möjligt. Kanske provoceras någon, någon annan inte. Kanske håller någon med medan någon annan är emot. "Jag får liksom inte riktigt till det" sa en man i idol med gotlänsk dialekt - nu skriver jag ut det här, utan gotlänska, samtidigt som jag nekar östgötskan en aning. Ha! Vad säger ni, damer och herrar? Säger ni något alls? "Jag kanske borde avsluta något som egentligen varit avslutat länge"? Kanske. 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag säger såhär. Tänk inte så mycket på det. Tycker du det är kul att skriva, skriv. Tycker du att det är kul att ta bilder, ta bilder. Tycker du att det är kul att driva en blogg, ja. då driver du en blogg. Sen vad andra har för åsikter är ju deras ensak. egentligen. Så känner du att denna blogg gör gott för dig och gör dig lite gladare så fortsätt. Om inte, ja. då lägger du ner den. Jag säger något klyschigt men ändå något så enkelt, skit i vad andra tycker och tänker och gör det du vill, va ego. Va en rebell och gå din egen väg, i vad det nu kan vara. Människor kommer alltid att ha åsikter, man får bara lära sig att solla ut de (väldigt få) som har betydelse och de som man ska skita fan i helt enkelt :)

Svar: Tack för några väl valda ord!! Helt rätt tänkt:) tror nog att detta peppade mig tillräckligt för att ta tag i att skriva igen..faktiskt! TACK !
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-06 @ 14:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback