Stäng
RSS 2.0

18 november / Om kattmat & att dejta henne själv;


 
 
Kattmat? Katt som i lussekatt, vad nu det skulle betyda? Egentligen är det varken katter eller såkallat "lusse" i denna rätt. Dock lite julig och ljuvlig saffran. Slängde på måfå ihop lite kyckling med saffranssås just för att något slags julmys-sug smög sig på. Och oj vad smaskigt det blev, verkligen något att rekommendera mina damer och herrar. Lite kyddigt, lite juligt, slaffsigt och satsans gott. Recept? Jag vet inte om vi kan kalla det så, då jag bara blandade ihop lite på måfå, men om ni händelsevis skulle få för er att laga lite julmat;
Stek kycklingfile & krydda med ex salt & vitpeppar. Hacka tomat och paprika (gul hade jag) och fräs tillsammans med den färdigstekta kycklingen. Ös på lite riven ingefära och låt detta sedan puttra tillsammans med kokosmjök & turkist yoghurt/kvarg/naturell cremé fresh (mängd beror på hur krämig du vill ha såsen) som du kryddar med valfri mängd saffran. Koka upp ex nudlar, pasta, ris etcetera häll över kyckling med sås där. Obs. Dela pastan innan du kastar i dig maten för att undvika orange fläckar på både dator, byxor och skjorta? Ha.Talar givetvis inte utifrån egen efarenhet nu, nej, givetvis inte. Fröken turboätare. Tur att jag redan har en man. För inte skulle någon falla pladask under en date med en pastaätande mig? Mja. Som en katt? Dock utan kattmat. 

Kommentarer
Postat av: nyfiken tjej

Vad farao är det på knäcket?

Svar: Det är helt vanliga ägg:) haha
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-18 @ 18:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback