Stäng
RSS 2.0

14 november / "Du förlorar mig här och nu"

 

"Du förlorar mig här och nu" är rubriken och det handlar inte om något dramatiskt uppbrott, eller kanske gör det de? Green choice förlorade just stora delar av sina intäkter då en av deras sinnessjukt trogna kunder precis gjorde egen karriär? Ha. Tänk er att stoppa en sked varm, kletig smet i jorddnötssmörskonsistens med smak av cashew och pepparkaka i munnen? Eller att röra ner det i gröten och få den till en pepparkaksgröt? Toppa morgongröten eller diverse mellanmål med det? Mjao. Det gjorde precis jag då jag enligt en blogg blev tipsad om att göra eget nötsmör med smak av pepparkaka. Deal tänkte jag och är nu extas? He. Blev SÅ fantastiskt gott. Och receptet? Självfallet kommer det här; Rosta 200 g valfria naturella nötter/mandlar/frön (jag valde cashewnötter) i cirka 5min på 200g i ugnen. Låt svalna lite & mixa sedan tills du fått den nötsmöriga konsistens du önskar. Tillsätt 2 tsk pepparkakskrydda. Mixa lite till, smaka av & inse att du precis svek diverse nötssmörstillverkare i denna sekund. "Du förlorar mig här och nu" ? Okej, inte helt. Men absolut 50/50. Love it. 

Kommentarer
Postat av: MADDISENJ.SE

Det där lät grymt gott

Svar: Det var farligt gott:) du borde verkligen testa om du gillar pepparkakor!
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-16 @ 15:31:54
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback