Stäng
RSS 2.0

26 maj / Mothers day.










Mami - idag var du värd lite extra uppmärksamhet? Inte alls, egentligen. För inte var just du annorlunda denna dag. Jag älskar dig precis lika mycket alla dagar om året, min fina mamma. Dock uppmärksamade jag, precis som många andra, detta lite extra även idag. Startade med frukost, väldigt enkelt för att inte riktigt avsölja att jag ens brydde mig speciellt mycket om just "Mors-dag". Ha! Därefter ägnade jag hela eftermiddagen åt bakning samt matlagning, middagsdukning, presenter och lite smått och gott. Testade en ny rätt, vilken blev helt underbar. Angående present tycker jag inte att det man köper är det viktigaste, utan tanken. Därmed fyllde jag Marie Ljungstedts nya bok med små meddelanden till mamma samt vackra citat. Ha! Stackars fröken Ljungstedt? Att en redan så exemplarisk skrivning som hennes, som jag anser slår det mesta, skulle pillas på och förstöras lite? Så mitt i spänningen, mord och drama gömer sig inflikningar som "Glöm inte hur vacker du är kära mamma" ...Kanske sött, kanske helt ursinnigt? Mami - du är egentligen värd extra uppmärksamhet alla dagar om året. Min fina. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback