Stäng
RSS 2.0

20 juni / "Att handla på rea" ;

 
 
Just nu frontar rea-plaggen butikerna runt om i världen & visst är det enkelt att ryckas med och i farten också köpa på sig en massa onödigt? Tyvärr. Igår spatserade jag och mannen runt i köpcentret i storstaden. Han fick tag i en supersnygg tröja och jag grabbade endast tag i tre par smycken. På rea skulle jag säga 1) Bas-plagg 2) Användbara smycken - det är ju så dyrt i vanliga fall. 3) Jeans - Ex JC säljer alltid ut en massa fina jeans, däribland även märkes jeans, och behöver man ett par är det ett perfekt läge att grabba ett par riktigt billigt (ex Crocker för 99kr och Tiger för 249kr) . 4) Något man länge suktad efter. 5) Underkläder. Och till det där "big no"; En massa sommarkläder (det finns en anledning till att de säljs ut), saker du inte kan besvara frågan "när och till vad skall jag ha detta" samt något du ville ha när du såg prislappen och inte när du såg plagget i sig. Ha! Håller ni med? Det är mer slösa än att spara om man inhandlar onödiga ting just för att de är billiga. Dessa ovan är inte ett sådant fall - Totalt älskar mitt "statement necklace" . 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback