Stäng
RSS 2.0

30 januari / Arg dam.

Vaknade idag av att mamma stack in huvudet i rummet och i ett tonläge, som om någon var allvarligt skadad, ropade "Ida bröden var så himla goda. Det finns bara två kvar nu. Är det okej om jag äter en av dem?" Mmm, mumlade jag irriterat till svar medan det gick upp för mig att jag då inte kunde fota detta super enkla, goda, frukostbröd för er. Flög upp, mäkta arg över detta faktum för att äta den ynglingen som lämnats ensam. Jag som varit så snäll & skrivit en söt lapp till pappa samt lagt fram två bröd som smakprov. Inte tänkte jag att dessa smakprov skulle resultera i att familjen glufsade i sig alla innan klockan slog åtta. Ha! Bakar troligtvis nya ikväll och ger er nu chansen att göra detsamma. Som ombyte till scones, köpebröd eller bara som en kul grej. Try!

För 6-8 små runda bröd;
1 dl kvarg, 1dl havregryn (använde fiberrika), 1dl grahamsmjöl, 1 mosad banan, 2dl frusna hallon, 1 tsk bakpulver. Blanda ihop allt och fördela i små klickar (ca 6-8st) på ett bakplåtspapper. Kör dem i ugnen mellan 15-20min på 225grader. Voila! Fantastiskt goda, ljumna bröd till frukosten - som de är eller rejält med smör och en skiva ost? Valet är ditt. Signerat damen som vaknade på fel sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback