Stäng
RSS 2.0

27 januari / Hon har tappat sin förmåga?





Sunday Salad - SS. 
Söndag. Säger det rakt ut och lyssnar efter dess dåliga klang. Lyssnar noga, säger det igen, spänner hörseln ytterligare, men kan inte längre förmå mig att höra den. Har den verkligen försvunnit? Eller är det istället jag som ändrat åsikt, tappat förmågan att se dess bittra sida? Kanske. För varför skall söndag egentligen innebära någon slags ångest? Vad har denna ofta lediga, ljuva dag gjort för att förtjäna något så bittert som ett dåligt ryckte, nedvärderande ord och en förknippelse med något så otäckt som "ångest". Ha!? Istället valde jag att ta vara på denna lediga, ack så vackra dag i form av att 'bara vara'. Jag behöver det ibland, bara få andas och 'göra ingenting' som jag många dagar i veckan har så svårt för. Idag kunde jag. Jag har ätit långfrukost framför en flm med mannen i mitt liv, rört lite på min lilla kropp, ätit lunch framför diverse webtv-program och därefter fortsatt eftermiddagen där; i soffan, tittandes, njutandes, sovandes. Tagit en fika med familj och farfar, varit. Söndag? Säger det rakt ut och lyssnar sedan efter dess dåliga klang. Lyssnar noga för att sedan inse att den inte längre har en sådan. Häng på! Njut av denna kväll. Hyr en film, köp något smaskigt du gillar/ slå ihop något i köket. Gör klart alla läxor/ plugga - konstigt va? Men det kommer löna sig en annan dag, tro mig. Ta hand om dig själv, i badet, med hårinpackning, måla naglarna. Häng fram vad du imorgon skall ha på dig, förbered morgondagens frukost, matlåda. Välj att prestera, respektive, att prestera ingenting - Vad du än väljer kommer det att kännas skönt i hjärtat, antingen idag, eller en annan dag. 'Ingenting är meningslöst'. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback