Stäng
RSS 2.0

24 januari / 'Så får du 5 cm längre hår på en månad' .




"Så får du 5 cm längre hår på en månad" ? Ledsen att meddela att jag inte har några som helst mirakelknep för det, jag heller. Jag tror nämligen inte på mirakel, inte på sådant som bara sker. Istället tror jag på att man själv kan skapa mirakel på olika sett, ta hand om sig själv och förbättra ting, då exepelvis håret. Ovan skådar ni tre favoritprodukter ur mitt badrummsskåp. En grym inpackning från Loreal, ett torrshampo ifrån Batiste (budget) samt en relativt billig hårolja från Biosilk. Inpackningen har jag använt dåligt senaste tiden. Dock har jag varit väldigt duktig med oljan samt att använda torrshampoo som alternativ när håret endast behöver en uppfräshning vid några enstaka strån. Som yngre baltade jag med volymprodukter varje dag, då för att framhäva mitt självfall. Detta resulterade givetvis i slitet, torrt hår som inte ville växa mycket alls. När jag för två år sedan slutade helt med produkterna för att vårda håret med olja, inte locka det i onödan samt endast använda exempelvis spray vid speciella tillfällen har det faktiskt växt lite. Till en början ville jag att det skulle nå bröstvårtan, därefter blev målet "täcka tuttarna" och nu? Räcka och bli över. 'Mycket vill ha mer'. Så fusk för att ert hår skall växa fem centimeter på en månad, det har jag tyvärr inga. Men att tipsa om att ta hand om håret då i kombination med att ta hand om dig själv, äta ordentligt med mat samt få i sig alla näringsämnen, det kan jag understryka för er här och nu. Troligtvis kommer ditt hår att växa, och oavsett kommer det att må bättre samt se friskare ut. Det är det väl värt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback