Stäng
RSS 2.0

5 december / Julklappstips 0.2?


Lussekatter, banankaka, köttbullar, pepparkakssmör, mjuk bananpepparkaka, snickers, vörtbröd, ett styck pepparkakshus, ännu lite mer bröd, hasselnötssmör och en eller okej, två morotskakor. Ha! Vi skall fira jul här hemma i år och fröken rastlös har hunnit knåpa ihop lite ätbara ting mellan varven. Nu saknas bara lite mûsli, rödbetssallad, pepparkaksfudge, knäcke, chokladbollar, knäck, rocky road och allt annat som hör julen till? He. Tycker att det är så himla mysigt att baka till julmusik och duka upp till bjudning. När jag och mannen flyttar till eget tänker jag införa traditionen "frukostbjudning" på julaftonsmorgon, då för familj x två med flera. Ih. Och till bilden ovan? Perfekta julklappen till en gammal fafar eller enbart någon som inte tycker att bakning är satans tråkigt? Ex min fina farfar är väldigt svår att köpa något till då han själv köper det han vill ha. Därav gjorde jag förra året en julkorg med diverse julgodis, bröd, lussebullar, glögg & kakor som jag bakat. I år har jag endast hunnit skänka lite vörtbröd och diverse mjuka kakor innan mannen själv, 79 år, kokat ihop egna gifflar, lussebullar och diverse kaksatser...Suck! Vad ska jag nu överraska med? Ha. Julklappstipset 2.0 blev precis ett omvänt 0.2?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback