Stäng
RSS 2.0

11 december / Bakis-onsdag;




Bakisonsdag är rubriken och ett "har hon festat till det en vanlig tisdagkväll" är frågan som följer? Ha. Bakis som i bakning och då julbakning är vad det syftat på! Har idag slagit ihop hela tre godissorter. Två nyheter och en gammal hederlig favorit, mozartkulor (fler skall det bli när julaftonsbjudningen är här!). Nyheterna kallar sig pepparkaksfudge samt chokladbollar. Min faster brukar alltid duka upp små söta chokladbollar på julafton, vilket brukar få mig och min fina kusin att äta ikapp tills endast några kokoskorn återstår på godisfatet, he. Därmed ville jag i år apa efter en aning och göra en variant jag också. Behöver jag säga att de blev SÅ jäkla smaskiga? Tänk er kombinationen sötma, choklad och kokos i en kladdig massa som smälter på tungan; Inga konstigheter alltså, för nog har vi väl ätit chokladbollar allesammans? Om jag sedan tillägger att de är sockerfria och till och med passar som dagligt mellanmål, då blir man säkerligen lite extra glad och äter med glädje tills det där fatet endast har några små korn av kokos att bjuda? Troligtvis. Tänkte dock hålla detta hemligt tills släkten säger bu eller bä, HA! Sugna på lite smakiga proteiner och goa antioxidanter? Säg bara till. Med all cred till världens duktigaste Susanna aka "Tasty-health": Vilken kvinna, vilket godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback