Stäng
RSS 2.0

18 augusti / Upp&hoppa.

Fredagens svart-vita drag.

I helgen har jag vaknat på fel sida. Fel jäkla sida trots att man bara kan kliva ur sängen på just vänsterkanten. Märkligt? Ha. Så vad gör man när motivationen till att fånga den där dagen är totalt på noll? När man vill avboka både gympass och jobb, trots att det är försent samt att jobbet saknar avbokningsmöjligheter? När det blåser motvind till gymmet och då ett täcke över huvudet (eller kanske en plastpåse? ha) känns som ett bra alternativ trots att man inte ens vet varför? Jo, man ignorerar sin negativa energi och kör i motvind, vänder hela dagen genom att låta endorfinerna sprudla till fröken duracellkanins underbara energi samtidigt som man skrattar så man sätter svetten i halsen och intar ett, inte så farligt kvällspass, nuduschad, mätt i magen och trött i benen. Det jag egentligen ville påpeka är att det i nio av tio fall handlar om inställning (så länge problemen ej är "mer bestående" ex ekonomiska problem, sjukdomar, ohälsa, depression eller sorg på ett eller annat vis). Du kan gå upp till skolan/jobbet nu i höst och du SKA. Känslan när dagen vänder, när energin intar kroppen och du förnöjt får lov att klappa dig på axeln över en grym prestation till bemötandet av ditt eget leende slår mycket och förblir en vinst i sig. För inte känner du dig bättre till mods när du drar täcker över huvudet, gråter en skvätt, tänker på hur dålig dagen kommer att bli, skippar skolan och till följd missar genomgången till provet samt inser att du slösade en dag i sängen trots att du inte borde? Ha. Överdrivet? Men ni förstår vinken. Att vinna över sig själv och tömma ur dålig energi för att fylla på med ny är en känsla försig. Så, när skolor och jobb nu drar igång imorgon - gå in med positiv energi och en jäkla kämparglöd. Välj att se möjligheter framför hinder och se dina framgångar och solla bort misstagen som du ändå inte skall begå igen. När jag vaknar på fel sida tänker jag oftast tanken att "dagen kan knappast bli värre - så att möta den med öppna armar kan vara värt ett försök". Ren lycka, kan enligt mig, inte mätas i tillgångar och materiella ting - den sitter i min/din inställning, hälsa (att få vara frisk) och huvud. Imorgon skall jag vakna upp och ba kötta med positiv energi, gym som kvällsjobb. "Och gå ur sängen skall jag göra på vänsterkanten, med känslan av att det är rätt sida". Som för att kvällspeppa mig själv och någon annan? Kanske. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va fint!! Var har du köpt din fina kavaj? :) vill verkligen ha en!

Svar: Tusen tack fina du :) Vad glad jag blir! Jag har köpt denna på JC. Dock var det väldigt länge sedan och jag är osäker på om de har en liknande just nu! Men som tur är finns väldigt mycket kostymset & kavajer i butikerna nu till hösten. Ex Zara, H&M samt Ginatricot har en hel del ute på sina hemsidor nu, i olika färger, former och prisklasser :) Hoppas du hittar en!
idaacarleborn.blogg.se

2013-08-18 @ 22:39:22
Postat av: Anonym

Gu vad snygg!

Svar: Tusen tack!! :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-08-18 @ 23:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback