Stäng
RSS 2.0

15 augusti / Receptet.


God kväll kära läsare! 
Sitter nu i soffan efter en längre dags jobb än vad jag räknat med och äter dessa pannkakor tillsammans med en skål jordnötssmörskvarg samt tillbehören ovan - nom! Fick en fråga angående receptet på dessa idag och tänkte svara här och nu. Och svaret på dagens frånvaro? Precis när jag fotat lunch för er ringde jobbet i ett "kom så fort du kan" och därmed, tro det eller ej, slängde jag datorn åt sidan, lunchen i magen och stack iväg. Har nu gjort ett gäng tidsinställda inlägg inför morgondagen för att detta inte skall inträffa igen. 'Som för att vara den att räkna med i alla lägen?'

Receptet på pannkakorna; Blanda 2msk havregrynsmjöl (mixade havregryn), 1 skopa proteinpulver av valfri smak samt 1tsk bakpulver. Blanda väl och rör sedan ner 2msk kvarg, 3 äggvitor och stek sedan detta i 1tsk kokosolja. Och voíla: Ett gäng proteinrika samt kolhydratssnåla pannkisar, av underbar smak,har just uppenbarat sig framför dig. Själv toppar jag alltid med riktigt med jordnötssmör, chokladkvarg samt hallon & njuter, mellan tuggorna, till tusen. Och ni? Hoppas jag åtminstone njuter på samma nivå - toppingen förbli valfri, he. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback