Stäng
RSS 2.0

19 april / Världsproblem?




Världens vackraste mamma blev en ännu finare version av sig själv på Face och bjöds sedan på en smaskig lunch på Hälsofreak, då med en påse smink i ena handen och ett leende på läpparna. Det var fint att se. Hon är en såndär som inte vet varken hur underbar eller hur fin hon är, det är bra synd. Idag försökte jag understryka det lite extra. Vet ni hur fina just ni är? Detta diskuterade jag och en kollega igår, det faktum att man borde uppskatta sig själv mer, vi syftade då främst på det ytliga. Och när jag idag travade in genom södra ingången på sjukhuset tänkte jag just den tanken. 'Det finns så många människor som har det värre på många sätt. I sjukdomar, i sorg, smärta, svält'. Och här springer vi runt och funderar över huruvida våra ben är formade, vår mage ser ut eller kanske det faktum att vi är allt för bleka, har en ovälkomen finne i pannan?' Nog är detta problem då man inte har några, men i det stora hela, när livet ställs på sin spets, betyder det absolut ingenting, eller hur? Ikväll somnar vi med ett leende, med vetskapen om att VI faktiskt inte ser så pjåkiga ut, att det finns saker som är värre än den där blemman? Just nu har jag själv alldeles för dålig hy, tränar dåligt, saknar motivation, äter skräp, sover för lite. Men, när jag kikade upp emot fönstrena till sjukhuset idag, tänkte på de som ligger där, bor? Kände jag att dessa finnar gott kan få sitta där i pannan tills de känner för att resa hem, he. 'För en dag kanske vi önskar att en finne eller två, en svullen mage eller slitet hår var ett problem, en dag'. 'Inte ikväll, men med insikt och eftertänksamhet - en gnutta vett'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback