Stäng
RSS 2.0

24 november / Med smak av jul;









Levande ljus fladdrade i varje hörn när vi klev in genom dörren, ur högtalarna sjöng dem om julen. Jag sög in varenda del av atmosfären och kände hur julkänslorna, och kanske längtan dit, spred sig om möjligt, ännu lite mer inom mig tillsammans med mitt kanske allt för stora barnasinne som alltid återvänder denna tid på året. Därefter slog vi oss ner till dukat bord, för att sedan slå oss ner vid nästa som fylldes på efter hand. Och det var länge sedan jag skrattade så mycket - för tänk vad vi gjort mycket galet just där. Och jag har aldrig ätit en godare lussekatt i hela mitt liv, det blev de nog varse både en och tre gånger. Ha! När vi klev ut genom dörren var alltid tyst och svart, medan det i mitt huvud spelades julmusik som etsat sig fast under kvällen. 'Tänk att man får ha så fina vänner' , tänkte jag för mig själv. Det är nog vardagslyx allla dagar i veckan.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback