Stäng
RSS 2.0

14augusti // Fröken gökens packlista;









Fick igår en fråga angående utlandsresandet och om jag inte kunde skriva om vad jag skall ha med mig för att inspirera en läsare inför dennes resa. Och givetvis kan jag göra det, även om min packlista inte inkluderar några vidare konstigheter. Ovan ser ni några självklara ting, vissa som ni sett förut. Men utöver pass, pengar, flygbiljetter och sjukförsäkringskortet har jag några saker jag inte skulle resa utan. Dessa är;
1. Solkräm, solstift för läppar, aftersun & diverse ansiktskräm samt min feta bodybutter. Vad är en dag på stranden utan dessa? Troligtvis förgäves. Och även om man inte bränner sig skyddar ändå solkräm mot hudskador, något jag fått in i min skalle med åren.  2. Min solskyddsfaktor för håret. Skyddar mot sol, saltvatten och klor. Håret blir som bäst utomlands, något jag insett beror på denna. Istället för att bli tort och trassligt blir det silkeslent & lättkammat. Världsbäst! 3. Mp3/ Iphone med spotify premium. Finns smarta vattenräta fickor med hörlurar till att inhandla i Taxfreen. Allt för att skydda bästa vännen från saltvatten, sand & en drös svett från min egen kropp. Ha! 4. Veckorevyn etc, en bok eller två, kortlek, yatzy & strandtennis. Man behöver ändå någon slags underhållning. Dock finns ju strandtennis & luftmadrasser att köpa. Betydligt bättre än att riskera övervikt.  5. Magtabletter, nässpray (inför flyget, skyddar öronen perfekt!), alvedon, strepsils, vätskeersättning & handsprit. Är det något jag lärt mig efter en svimattack eller två på Cypern så är det att man inte kan äta eller dricka nog. 6. Minifläkt, solhatt, keps och fett hårband. Allt för att skydda stackars kroppen mot all värme.  7. Kamera!! (nästan viktigare än pengar & pass..) Videokamera & mobil samt laddare till allt. Dessutom måste man ha en addapter på ex Cypern. Värt att ta med om man resan äger en.  8. Har jag glömt något viktigt? Förhoppningsvis inte. En hel drös kläder där jag ska försöka para ihop outfits innan resan för att minimera antalet plagg (vilket aldrig funkar ändå). Söta sommarklänningar som jag inte fått användning för än kommer att stå överst på min lista tillsammans med de obligatoriska jeansshortsen, söta topparna och enfärgade shorts i vitt, svart och beige. Även ett gäng klackar samt strandvänliga shoes.

Hoppas att jag fick med något extra som inte stod på Din packlista. He! Lät väldigt seriöst detta inlägg. Jag är ingen vidare packguru med bättre grejer en någon annan..haha! Men ett packfreak, det är jag nog.

Kommentarer
Postat av: lisen

tänkte inte på fläkt och hårkräm. var köper du hårskyddet?

2012-08-14 @ 21:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback