Stäng
RSS 2.0

5oktober // Så fruktansvärt onödigt

Så fruktansvärt onödigt var orden hon upprepade ett flertal gånger & jag kunde inte låta bli att gråta inombords.

Idag var jag på en föreläsning med temat "Don't drink and drive" och lyssnade där på en tjej som berättade om hur hennes mamma blev påkörd av en rattfyllerist för tretton år sedan. Mamman är sedan dess helt personlighetsförändrad, förlamad, minns ingenting & känner inte igen sina egna barn. Jag ville skrika rakt ut! Det går inte att sätta sig in i, förstå.

De närmsta minutrarna efteråt kunde jag inte säga något alls, jag var helt stum. Dessutom tog det timmar innan jag ordentligt kunde ta upp föreläsningen och prata om den, så tagen var jag. Tänkte tanken att gå gå GÅ. Det handlar inte om att 'man kan bli stoppad av polisen' och då straffad. Det går alltså inte att köra på frasen 'hur ofta är polisen ute' för det är inte det värsta straffet man kan få. Det värsta straffet man kan få är att skada sig själv och andra allvarligt,kanske till och med döda. Och det händer, ofta & enkelt.
Så GÅ för tusan. Att frysa en sekund är ju inte hela världen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback