Stäng
RSS 2.0

24november // Nostalgisk

Tänkte student 2012 vilket ledde mig in på en mängd olika klädsajter på nätet.
Klänning på klänning fick mig att tänka på min avslutningsklänning i nian. Just då tyckte jag att den var studentmaterial - idag är jag av annan åsikt. Men vad dessa klänningar också fick mig att känna var nostalgi. Letade mig fram på youtube, sökte på mitt eget namn (usch vad självgod jag låter!) & njöt. Inte av sången, då ljudet är så kasst att sången blir falsk - utan av stämningen. Kände det jag kände just i den stunden, kollade på mina vänner bakom mig och enbart njöt till tusen. Detta har nu resulterat i någon slags 'dominoeffekt' då sak på sak lett mig in på både det enda & det andra. Och nu slutligen? Ska jag rota fram en gammal film från julen 2008 & då inte vilket film som helst. Nämligen julavslutning 2008 & mitt första solist framträdande (da-da!). HA! Själv kan jag inte minnas att jag var ett dugg nervös, enbart missnöjd med de konstiga låtar som min favorit svennis valt ut. Men min fina mamma, hon skakar då med kameran i hand så pass att man knappt ser mig på tvn. Stackarn.



Nostalgi mina vänner, nostalgi.
Och imorgon fortsätter det kanske på sätt och vis?
Ska nämligen iväg på något årligt, men samtidigt pröva något nytt?
Och hemlighetsfull som jag är - säger jag såklart inte vad jag menar med dessa ord.
Men imorgon, då återkommer jag allt.
Lita på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback