Stäng
RSS 2.0

1november // Möttes av en trevlig nyhet



Skrikigt som tusan.
Tänkte dämpa lite med en skjorta under eller en poncho över.
Kan nog bli bra.

För visst är väl lite färg i tillvaron precis vad som behövs i detta höstmörker?
Fick ett litet sting av ångest när jag kollade ut från jobbet vid fyra och möttes av totalt mörker.
Var det inte igår jag stod där i min långklänning, brunbränd med solblekt hår & längtade en aning till Grekland. Möttes av lättklädda, somriga kunder och av ljud och värme när jag cyklade hem efter stägning? Tydligen inte.Det är så uppenbart att hösten inte är min årstid. Ena sekunden längtar jag efter vinter och snö, nästa tillbaka till sommaren. Att finns sig i detta fungerar inte för mig. Kanske kommande tid blir bättre? Möttes nämligen av en trevlig nyhet förut. Men som den hemlighetsfulla varelse jag är, är det de enda jag talar om nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback