Stäng
RSS 2.0

19december // Ätit upp julgranen?

Pappa slänger fram marsipan blockchoklad nougat och alla möjliga ingredienser för att baka julgodis.
Under tiden sjunker fröken själv långt ner i stolen och tänker 'la-la-la'. Det dröjde som väntat inte länge förrän pappa utbrister 'Men oj, halva maripanen är ju slut. Det finns bara 300g kvar och jag behöver minst 500'. Kände hur han sneglade på mig i ögonvrån & slutligen klämde jag ur mig att 'jag kan ha smakat lite..,'. HA! Lite? Det finns nog ingen som är värre än mig. Hoppas för allt i världen, för min skull, att jag bättrar mig en dag.Men just nu ser jag inte hur det skulle gå till. Kanske om jag möjligtvis inser en dag att det faktiskt är riktigt farligt att äta så mycket fett & röra på sig noll gånger i veckan?

För tillfället får jag i alla fall försöka stå ut med tanken att det inte blev något julbak denna kväll,
och att det enbart är mitt jäkla fel att det blev så. Dock kanske vi åtminsone skall klä julgranen.
För den mina vänner kan jag försäkra er om att jag inte ätit upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback